Jakarta

23 augustus 2013 - Jakarta, Indonesië

We zijn vanmorgen negen uur plaatselijke tijd geland op Jakarta. Over de vlucht geen klagen, die ging hardstikke goed. Stop gehad in Abu Dhabi, waar ik in een glazen huisje met een aantal arabieren in lange gewaden en enkele russinnen geprobeerd heb een sigaret te roken. Voelde me niet echt op mijn gemak, sigaret smaakte daardoor ook niet, dus dat was een halve sigaret in 17 uur.

Bij aankomst op Jakarta meteen opgevangen door de NRV reisleiding. Aangezien we pas rond 1 uur 's middags op de hotelkamer konden, hield ze maar meteen een stadstour. Wat een verschrikkelijke stad. 13 miljoen inwoners en de mensen die van het platteland komen zijn illegalen en wonen in krottenwijken. Het verkeer is een chaos. De illegalen regelen her en der het verkeer, nou ja als er wat te regelen valt. Het is dan de bedoeling dat de chauffeurs hun wat geld toestoppen. Doen ze dat niet dan lopen ze kans op een hele grote kras op de auto. Er  lopen ook kanalen door de stad. Je kunt bijna niet zien dat het water is, zoveel puin drijft erin.

We hebben bij cafe Batavia wat gedronken. Een heel leuk cafe in nog koloniale stijl. We waanden ons meteen een eeuw terug in de tijd.

Daarna eindelijk naar het hotel, de koffers worden naar de kamer gebracht en 's morgens ook weer opgehaald. We hoeven ze alleen buiten de hotelkamer op de gang te zetten. Guus en ik hebben wat gegeten in het hotel en wat drinken en een pakje sigaretten gehaald. Twee flesjes Sprite en een pakje Marlboro 25000 roepia, ongeveer 2 euro.

Morgen moeten we om zes uur opstaan, want we gaan om half acht alweer op pad. De reisleidster zei vanmorgen al, hoezo vakantie, dit wordt een werkweek. Op Bali hebben jullie vakantie.

1. Etienne:
    23 augustus 2013
    Haha lieve oudertjes, heel veel plezier! Welverdiende vakantie!

x
  2. Ietje:
    23 augustus 2013
    Hallo luitjes zoals ik had vermeld ga ik jullie volgen, heel veel plezier. Xxx ietje
  3. Ietje:
    23 augustus 2013
    Nou het begint al goed met de mooie foto,s. Kan alleen nog maar mooier worden
  4. Audrey:
    23 augustus 2013
    Hoi Deny en Guus, fijn dat de lange vlucht je meegevallen is.
    Geniet van jullie welverdiende vakantie.

Audrey en Marco
  5. Dolf & Hilly Hauber:
    23 augustus 2013
    Daar is dolf dus geboren toen het nog niet zo groot en vies was. Heel veel plezier tijdens de reis, we blijven het volgen! Groetjes dolf & Hilly
  6. Silvia Steenkamp:
    23 augustus 2013
    Gelukkig dat het vliegen meegevallen is. Ziet er allemaal mooi uit.
    Ik blijf jullie wel volgen. Hoef ik gelukkig niet voor te vliegen.
  7. Mia Vriesema:
    26 augustus 2013
    Ik ben helemaal niet jaloers :)
    Geniet ervan.